Welke documenten moet ik overleggen bij het inchecken?
Bij aankomst in het hotel dient de gast de beheerder een paspoort, een document ter bevestiging van de reservering en een bankkaart te tonen.
Zijn de verblijfskosten aangegeven voor de hele kamer of voor 1 persoon?
De verblijfskosten worden aangegeven voor de kamer als geheel, rekening houdend met het aantal personen dat tijdens het zoeken is opgegeven. Als tijdens de zoekopdracht bijvoorbeeld 3 personen zijn aangegeven, worden in de resultaten de kosten van de hele driepersoonskamer weergegeven, als 1 persoon is aangegeven, ziet u in de resultaten de prijs van een eenpersoonskamer. Houd er rekening mee dat de zoekresultaten geen aanvullende diensten bevatten (SPA-behandelingen, extra bed, huisdier, enz.). Om een extra service te bestellen, is het beter om persoonlijk contact op te nemen met het hotel en de beschikbaarheid en kosten te verduidelijken.
Kan ik mijn boeking annuleren?
Gratis annuleren is in veel gevallen mogelijk, behalve bij niet-restitueerbare boekingen. U kunt uw boeking in Galway tot 24 uur voor het inchecken kosteloos annuleren. Er zijn mogelijkheden met de mogelijkheid tot gratis annuleren op de dag van inchecken 1 uur voor de inchecktijd.
Annuleringsboetes komen vaak voor als u een kamer boekt met grote korting of in het hoogseizoen. Om problemen bij het boeken te voorkomen, leest u de annuleringsvoorwaarden door op de knop "Annuleringsvoorwaarden" te klikken.
Kan ik eerder/later dan de ingestelde tijd in- (uitchecken) bij het hotel?
Als het hotel een lage bezetting heeft, is "late checkout" mogelijk. Bij sommige hotels in Galway is het gratis tot 14:00 uur. Soms voor een bijbetaling van 20-50% van het dagtarief. De hoogte van het bedrag en de mogelijkheid tot late check-out dienen vooraf met de beheerder te worden afgesproken.
Vroeg inchecken is ook mogelijk onder vergelijkbare voorwaarden.
Wat is inbegrepen in de verblijfskosten?
De kamerprijs is inclusief accommodatie en diensten vermeld in de kamercategorie. Wanneer u online boekt, kunt u de lijst bekijken door op de naam van de kamer te klikken. In de kolom Voorwaarden wordt aangegeven of ontbijttarieven, belastingen en toeslagen die zijn vastgesteld door de overheid of de gemeente in Galway zijn inbegrepen. Deze informatie wordt overigens vermeld in uw bevestigingsmail (voucher).
Kan ik 2 kamers tegelijk boeken?
Nee, er kan slechts 1 kamer geboekt worden voor 1 persoon. Bij bestelling van meerdere kamers dient u de gegevens op te geven van de personen die er gaan wonen.
Is het mogelijk om zelf een vloer te kiezen?
In de meeste gevallen kan de gast niet zelfstandig de verdieping kiezen, maar kan hij tegelijkertijd zijn wensen aangeven in de boekingsaanvraag of deze kenbaar maken door rechtstreeks contact op te nemen met het hotel (telefonisch of per e-mail). In gevallen waar de vraag naar kamervoorraad laag is, kunnen hotels rekening houden met de wensen van klanten.
Wat is het verschil tussen een Luxe kamer en een Suite?
De belangrijkste verschillen tussen deze twee soorten kamers zijn de grootte van de kamer, de inrichting en de indeling. Bij het kiezen van accommodatie-opties op onze website, kunt u de foto's en gedetailleerde beschrijvingen van alle kamercategorieën bekijken.
Meest voorkomende hotelkamercategorieën
De meest voorkomende kamercategorieën zijn:
Single (SGL) - een eenpersoonskamer of accommodatie voor één persoon in een tweepersoonskamer.
Double (DBL) - een tweepersoonskamer met een bed (dubbel).
Twin (TWN) - een tweepersoonskamer met twee bedden (2 eenpersoonsbedden).
Triple (TRPL) - een driepersoonskamer (3 eenpersoonsbedden of 1 tweepersoonsbed en 1 eenpersoonsbed).
DBL + EXB (Extra bed) - driepersoonskamer (1 tweepersoonsbed of 2 eenpersoonsbedden plus een extra eenpersoonsbed).
Duplex is een kamer met twee verdiepingen.
De luxe - een superior kamer. Verschilt van standaard kamers in groot formaat, verbeterde inrichting, uitzicht vanuit het raam.
Junior Suite - een eenkamersuite met een omheinde slaapplaats van superieur comfort. Het verschilt van De luxe in een groter gebied en luxere inrichting.
Suite - een superior kamer met twee kamers.
Senior Suite - een twee- of driekamersuite (woonkamer + 1 of 2 slaapkamers) superior kamer (superior suite). Het kan afwijken van de Suite in een groter gebied, extra services en apparatuur
Executive Suite - een suite met twee of meer slaapkamers. Kan afwijken van Senior Suite in groter gebied, extra services en uitrusting.
King Suite - 2 slaapkamers, een woonkamer, een vergaderruimte of een werkkamer.
Wat is een niet-restitueerbaar tarief?
Een niet-restitueerbaar tarief is een tarief dat tegen lage kosten en vooruitbetaald wordt geboekt. In geval van weigering om in te checken, wordt de vooruitbetaling niet gerestitueerd.
Hoe boek ik een kamer bij Hotelhunter?
Allereerst moet de gebruiker de woonplaats aangeven en geschikte data kiezen voor een bezoek. De site toont de huidige opties. Er verschijnt een lijst met hotels op het scherm, waarna de boekingskosten voor elk hotel worden aangegeven. Wanneer u de juiste optie selecteert, zal het systeem u doorverwijzen naar de boekingssite met de beste prijs in Galway. Daar zal verder aan gewerkt worden. Doorgaans worden klanten doorgestuurd naar de volgende portals: Boeking, Expedia, Hotels, etc.
Hoe geld besparen op een hotel?
De kosten van kamers in hotels zijn direct afhankelijk van de seizoensvraag. Veel hotels in Galway bieden echter mogelijk boekingskorting in mei 2024. Gebruik de zoekfunctie op onze website om de huidige kortingen en speciale aanbiedingen te zien. Discounthotels worden in de zoekresultaten gemarkeerd met een speciaal bord.
Waarom is de prijs per kamer op jullie website lager dan op de officiële website van het hotel?
De zoekopdracht houdt rekening met promotie- en kortingsaanbiedingen en geeft het uiteindelijke bedrag weer, terwijl de officiële sites de basisprijs aanbieden. Daarom kan de prijs in zoek- en boekingssystemen lager zijn dan op de officiële website van het hotel.
Moet ik een borg achterlaten bij het inchecken?
Meestal vereisen hotels geen borg bij het inchecken, maar in sommige gevallen kan de hoteladministratie een bepaald bedrag op uw creditcard "bevriezen", waardoor schade aan het hotel wordt gegarandeerd in het geval dat de klant zijn eigendom beschadigt of betaalt niet voor aanvullende diensten. Dit bedrag wordt teruggestort na het afrekenen.
Als u van plan bent om in een appartement te wonen, wordt u waarschijnlijk gevraagd om een borg achter te laten - dit is een gangbare praktijk bij het huren van een appartement.