Wat is het verschil tussen een luxe en een suite?
De grootte van de kamer is het belangrijkste verschil, de suite zal groter zijn. De indeling en inrichting zal ook anders zijn voor de luxe en voor de suite. Op onze website vindt u een uitgebreide beschrijving en foto's van alle kamercategorieën bij het kiezen van een accommodatie-optie.
Kan ik eerder/later dan de ingestelde tijd in- (uitchecken) bij het hotel?
Als het hotel een lage bezetting heeft, is "late checkout" mogelijk. Bij sommige hotels in Cairo is het gratis tot 14:00 uur. Soms voor een bijbetaling van 20-50% van het dagtarief. De hoogte van het bedrag en de mogelijkheid tot late check-out dienen vooraf met de beheerder te worden afgesproken.
Vroeg inchecken is ook mogelijk onder vergelijkbare voorwaarden.
Niet-restitueerbaar tarief
Een niet-restitueerbaar tarief is een tarief dat tegen lage kosten en vooruitbetaald wordt geboekt. In geval van weigering om in te checken, wordt de vooruitbetaling niet gerestitueerd.
Annuleringsvoorwaarden voor boekingen
In de meeste gevallen kunt u uw boeking tot 24 uur voor de inchecktijd gratis annuleren. Daarnaast zijn er speciale aanbiedingen waarmee u uw boeking een uur voor de inchecktijd kunt annuleren.
Annuleringskosten kunnen van toepassing zijn als kamers met een grote korting worden geboekt. Soms kunt u voldoen aan volledig niet-restitueerbare tarieven.
Tijdens het hoogseizoen in Cairo zijn kamers sneller uitverkocht en hotels scherpen doorgaans de boekingsvoorwaarden aan om annuleringen te verminderen. Om deze reden raden wij u aan om de annuleringsvoorwaarden zorgvuldig te lezen voordat u doorgaat met uw boeking tijdens het hoogseizoen. Alle informatie die u nodig heeft, vindt u in het gedeelte 'Annuleringsbeleid'.
Waarom is de prijs per kamer op jullie website lager dan op de officiële website van het hotel?
De zoekopdracht houdt rekening met promotie- en kortingsaanbiedingen en geeft het uiteindelijke bedrag weer, terwijl de officiële sites de basisprijs aanbieden. Daarom kan de prijs in zoek- en boekingssystemen lager zijn dan op de officiële website van het hotel.
Meest voorkomende hotelkamercategorieën
De meest voorkomende kamercategorieën zijn:
Single (SGL) - een eenpersoonskamer of accommodatie voor één persoon in een tweepersoonskamer.
Double (DBL) - een tweepersoonskamer met een bed (dubbel).
Twin (TWN) - een tweepersoonskamer met twee bedden (2 eenpersoonsbedden).
Triple (TRPL) - een driepersoonskamer (3 eenpersoonsbedden of 1 tweepersoonsbed en 1 eenpersoonsbed).
DBL + EXB (Extra bed) - driepersoonskamer (1 tweepersoonsbed of 2 eenpersoonsbedden plus een extra eenpersoonsbed).
Duplex is een kamer met twee verdiepingen.
De luxe - een superior kamer. Verschilt van standaard kamers in groot formaat, verbeterde inrichting, uitzicht vanuit het raam.
Junior Suite - een eenkamersuite met een omheinde slaapplaats van superieur comfort. Het verschilt van De luxe in een groter gebied en luxere inrichting.
Suite - een superior kamer met twee kamers.
Senior Suite - een twee- of driekamersuite (woonkamer + 1 of 2 slaapkamers) superior kamer (superior suite). Het kan afwijken van de Suite in een groter gebied, extra services en apparatuur
Executive Suite - een suite met twee of meer slaapkamers. Kan afwijken van Senior Suite in groter gebied, extra services en uitrusting.
King Suite - 2 slaapkamers, een woonkamer, een vergaderruimte of een werkkamer.
Hoe boek ik een kamer bij Hotelhunter?
Allereerst moet de gebruiker de woonplaats aangeven en geschikte data kiezen voor een bezoek. De site toont de huidige opties. Er verschijnt een lijst met hotels op het scherm, waarna de boekingskosten voor elk hotel worden aangegeven. Wanneer u de juiste optie selecteert, zal het systeem u doorverwijzen naar de boekingssite met de beste prijs in Cairo. Daar zal verder aan gewerkt worden. Doorgaans worden klanten doorgestuurd naar de volgende portals: Boeking, Expedia, Hotels, etc.
Wat is inbegrepen in de verblijfskosten?
De prijs voor de kamer is inclusief alle diensten die op de boekingssite worden vermeld. Om ze te lezen, moet u op de kamernaam klikken. Ontbijt en basisbelastingen zijn vaak inbegrepen. Dit alles is zichtbaar wanneer u op de knop "Voorwaarden" klikt. De informatie wordt gedupliceerd na bevestiging van de boeking en zal per e-mail naar u toekomen.
Ook is er in sommige steden een extra toeristenbelasting, die gemiddeld 0,5-1,5 euro per persoon per verblijfsdag bedraagt.
Kan ik meerdere kamers boeken op mijn naam?
De klant kan slechts één kamer voor één naam boeken. Als het nodig is om meerdere kamers te boeken, geeft de applicatie de namen aan van de mensen die daar zullen wonen.
Is het mogelijk om een vloer te kiezen?
Nee, de boekingssystemen hebben geen optie om de verdieping in het hotel te selecteren. De verdieping kan worden aangegeven in de wensen of notities bij de aanvraag of door rechtstreeks contact op te nemen met het hotel en de mogelijkheid aan te geven om een kamer op de gewenste verdieping te krijgen. Als u buiten het seizoen reist, wanneer de vraag naar kamers matig is, voldoen hotels aan de wensen van klanten.
Zijn de verblijfskosten aangegeven voor de hele kamer of voor 1 persoon?
De verblijfskosten worden aangegeven voor de kamer als geheel, rekening houdend met het aantal personen dat tijdens het zoeken is opgegeven. Als tijdens de zoekopdracht bijvoorbeeld 3 personen zijn aangegeven, worden in de resultaten de kosten van de hele driepersoonskamer weergegeven, als 1 persoon is aangegeven, ziet u in de resultaten de prijs van een eenpersoonskamer. Houd er rekening mee dat de zoekresultaten geen aanvullende diensten bevatten (SPA-behandelingen, extra bed, huisdier, enz.). Om een extra service te bestellen, is het beter om persoonlijk contact op te nemen met het hotel en de beschikbaarheid en kosten te verduidelijken.
Welke documenten zijn vereist bij het inchecken?
Het is verplicht om een paspoort of ander identiteitsbewijs, boekingsbevestiging of betaling voor de kamer te tonen. Voor minderjarigen is een geboorteakte vereist.
Kamerprijzen variëren per seizoen, maar vaak bieden sommige hotels in Cairo boekingskortingen in mei 2024. Om kennis te maken met speciale aanbiedingen, gebruik de zoekfunctie op onze website, hotels met korting krijgen een speciale markering in de resultaten.
Moet ik een borg achterlaten bij het inchecken?
Meestal vereisen hotels geen borg bij het inchecken, maar in sommige gevallen kan de hoteladministratie een bepaald bedrag op uw creditcard "bevriezen", waardoor schade aan het hotel wordt gegarandeerd in het geval dat de klant zijn eigendom beschadigt of betaalt niet voor aanvullende diensten. Dit bedrag wordt teruggestort na het afrekenen.
Als u van plan bent om in een appartement te wonen, wordt u waarschijnlijk gevraagd om een borg achter te laten - dit is een gangbare praktijk bij het huren van een appartement.