Gratis annuleren is in veel gevallen mogelijk, behalve bij niet-restitueerbare boekingen. U kunt uw boeking in Izmir tot 24 uur voor het inchecken kosteloos annuleren. Er zijn mogelijkheden met de mogelijkheid tot gratis annuleren op de dag van inchecken 1 uur voor de inchecktijd.
Annuleringsboetes komen vaak voor als u een kamer boekt met grote korting of in het hoogseizoen. Om problemen bij het boeken te voorkomen, leest u de annuleringsvoorwaarden door op de knop "Annuleringsvoorwaarden" te klikken.
Waarom is de prijs per kamer op jullie website lager dan op de officiële website van het hotel?
Op de officiële websites van hotels wordt meestal de basisprijs aangeboden, terwijl in hotelboekingssystemen (Hotels, Agoda, Booking, Expedia, etc.) er bijna altijd speciale aanbiedingen en kortingen zijn. En aangezien Hotelhunter prijzen in alle hotelboekingssystemen tegelijk vindt en vergelijkt, rekening houdend met promotie- en kortingsaanbiedingen, kunnen de prijzen hier lager zijn dan op de officiële websites van hotels.
Hoe geld besparen op een hotel?
Kamerprijzen variëren per seizoen, maar vaak bieden sommige hotels in Izmir boekingskortingen in mei 2024. Om kennis te maken met speciale aanbiedingen, gebruik de zoekfunctie op onze website, hotels met korting krijgen een speciale markering in de resultaten.
Hoe boek ik een kamer bij Hotelhunter?
Allereerst moet u de stad aangeven waar u het hotel wilt boeken, evenals de in- en uitcheckdatums, het aantal gasten. De dienst toont actuele aanbiedingen met een prijsindicatie. Uit de lijst met hotels die verschijnt, moet u de juiste optie kiezen. Nadat je het hebt geselecteerd, zal het systeem je doorverwijzen naar de boekingssite met de beste prijs in Izmir. Daar moet u het kamertype selecteren en alle gegevens invullen om te reserveren. Doorgaans worden klanten doorgestuurd naar de volgende portals: Hotels, Agoda, Booking, Expedia, etc.
Wat is het verschil tussen een luxe en een suite?
De luxe is duurder, omdat het een groter gebied en een handiger indeling heeft, maar elk hotel kan extra nuances hebben.
Meest voorkomende hotelkamercategorieën
De meest voorkomende kamercategorieën zijn:
Single (SGL) - een eenpersoonskamer of accommodatie voor één persoon in een tweepersoonskamer.
Double (DBL) - een tweepersoonskamer met een bed (dubbel).
Twin (TWN) - een tweepersoonskamer met twee bedden (2 eenpersoonsbedden).
Triple (TRPL) - een driepersoonskamer (3 eenpersoonsbedden of 1 tweepersoonsbed en 1 eenpersoonsbed).
DBL + EXB (Extra bed) - driepersoonskamer (1 tweepersoonsbed of 2 eenpersoonsbedden plus een extra eenpersoonsbed).
Duplex is een kamer met twee verdiepingen.
De luxe - een superior kamer. Verschilt van standaard kamers in groot formaat, verbeterde inrichting, uitzicht vanuit het raam.
Junior Suite - een eenkamersuite met een omheinde slaapplaats van superieur comfort. Het verschilt van De luxe in een groter gebied en luxere inrichting.
Suite - een superior kamer met twee kamers.
Senior Suite - een twee- of driekamersuite (woonkamer + 1 of 2 slaapkamers) superior kamer (superior suite). Het kan afwijken van de Suite in een groter gebied, extra services en apparatuur
Executive Suite - een suite met twee of meer slaapkamers. Kan afwijken van Senior Suite in groter gebied, extra services en uitrusting.
King Suite - 2 slaapkamers, een woonkamer, een vergaderruimte of een werkkamer.
Is het mogelijk om zelf een vloer te kiezen?
In de meeste gevallen kan de gast niet zelfstandig de verdieping kiezen, maar kan hij tegelijkertijd zijn wensen aangeven in de boekingsaanvraag of deze kenbaar maken door rechtstreeks contact op te nemen met het hotel (telefonisch of per e-mail). In gevallen waar de vraag naar kamervoorraad laag is, kunnen hotels rekening houden met de wensen van klanten.
Niet-restitueerbaar tarief
Bij het boeken wordt vaak een goedkoop, niet-restitueerbaar tarief aangeboden. Het kan worden gebruikt door een aanbetaling van 100% te doen, maar het kan niet worden geannuleerd en het geld wordt niet terugbetaald als u van gedachten verandert of de reis moet annuleren, bijvoorbeeld vanwege beperkingen vanwege de epidemie in Izmir.
Staat de prijs per kamer of per persoon op jullie website?
Op onze site worden de verblijfskosten in Izmir aangegeven voor de kamer als geheel, rekening houdend met het aantal personen dat je hebt opgegeven tijdens het zoeken. Houd er ook rekening mee dat de zoekresultaten geen aanvullende diensten bevatten, bijvoorbeeld accommodatie met een huisdier, het plaatsen van een extra bed, SPA-procedures, enz.
Kan ik meerdere kamers boeken op mijn naam?
De klant kan slechts één kamer voor één naam boeken. Als het nodig is om meerdere kamers te boeken, geeft de applicatie de namen aan van de mensen die daar zullen wonen.
Wat is inbegrepen in de verblijfskosten?
De prijs voor de kamer is inclusief alle diensten die op de boekingssite worden vermeld. Om ze te lezen, moet u op de kamernaam klikken. Ontbijt en basisbelastingen zijn vaak inbegrepen. Dit alles is zichtbaar wanneer u op de knop "Voorwaarden" klikt. De informatie wordt gedupliceerd na bevestiging van de boeking en zal per e-mail naar u toekomen.
Ook is er in sommige steden een extra toeristenbelasting, die gemiddeld 0,5-1,5 euro per persoon per verblijfsdag bedraagt.
Kan ik eerder/later dan de ingestelde tijd in- (uitchecken) bij het hotel?
Als het hotel een lage bezetting heeft, is "late checkout" mogelijk. Bij sommige hotels in Izmir is het gratis tot 14:00 uur. Soms voor een bijbetaling van 20-50% van het dagtarief. De hoogte van het bedrag en de mogelijkheid tot late check-out dienen vooraf met de beheerder te worden afgesproken.
Vroeg inchecken is ook mogelijk onder vergelijkbare voorwaarden.
Moet ik een borg achterlaten als de kamer al betaald is?
De eis om een aanbetaling achter te laten is zeldzaam. Als de gast van plan is om in het appartement te wonen, kan hij worden gevraagd om een borg te betalen.
Veel hotels in Izmir hebben een andere praktijk - de administratie "bevriest" een bepaald bedrag op de creditcard van de gast, die na het uitchecken wordt teruggegeven. Dit is nodig om te compenseren in het geval dat de klant het meubilair heeft beschadigd of probeerde te verhuizen zonder te betalen voor aanvullende diensten (SPA-procedures, diner in een restaurant, enz.)
Welke documenten moet je bij je hebben bij het inchecken?
Bij aankomst in het hotel dienen alle gasten hun paspoort te tonen aan de beheerder. In sommige gevallen kan een creditcard vereist zijn.