Wat is een niet-restitueerbaar tarief?
Een niet-restitueerbaar tarief is een tarief waarbij een kamer tegen de laagste prijs wordt geboekt, maar een vooruitbetaling is vereist, die niet wordt gerestitueerd in geval van annulering.
Waarom zijn 5-sterrenhotels in verschillende landen anders?
Omdat de procedure voor het toekennen van sterren aan hotels wordt geregeld door de hotelnorm, die in 1989 werd uitgegeven. Sindsdien is de levensstandaard enorm toegenomen en de punten van deze norm die in het verleden als luxe konden worden aangemerkt, zijn dat tegenwoordig niet meer.. Om deze reden kan een 5* hotel de kwaliteit van de dienstverlening soms evenaren aan hotels met minder sterren. Ook kan het Ministerie van Toerisme in een aantal landen de sterrenstatus toekennen op basis van nationale normen.
Hoe besparen op hotelovernachting?
De kosten van kamers in hotels zijn direct afhankelijk van de seizoensvraag. Veel hotels in Paraguay bieden echter mogelijk boekingskorting in mei 2024. Gebruik de zoekfunctie op onze website om de huidige kortingen en speciale aanbiedingen te zien. Discounthotels worden in de zoekresultaten gemarkeerd met een speciaal bord.
Waarom is de prijs per kamer op jullie website lager dan op de officiële website van het hotel?
De zoekopdracht houdt rekening met promotie- en kortingsaanbiedingen en geeft het uiteindelijke bedrag weer, terwijl de officiële sites de basisprijs aanbieden. Daarom kan de prijs in zoek- en boekingssystemen lager zijn dan op de officiële website van het hotel.
We proberen altijd de juiste voorwaarden voor onze klanten te vinden. In bijna alle gevallen kunt u uw boeking een dag voor inchecktijd gratis annuleren. Daarnaast zijn er extra aanbiedingen waarmee u uw boeking een uur voor de inchecktijd kunt annuleren.
Er zijn situaties waarin klanten kamers boeken voor de data die ze nodig hebben met een grote korting. In dit geval kunnen er annuleringskosten in rekening worden gebracht en moet u een boete betalen
Als het hoogseizoen in Paraguay begint, worden de kamers sneller "opgekocht". Hotels hebben de neiging om de voorwaarden aan te scherpen om annuleringen tot een minimum te beperken. We raden u aan het annuleringsbeleid te lezen voordat u uw accommodatie boekt tijdens perioden met veel vraag. Alle informatie wordt gepresenteerd in de sectie "Annuleringsbeleid".
Moet ik een borg achterlaten als de kamer al betaald is?
De eis om een aanbetaling achter te laten is zeldzaam. Als de gast van plan is om in het appartement te wonen, kan hij worden gevraagd om een borg te betalen.
Veel hotels in Paraguay hebben een andere praktijk: de administratie "bevriest" een bepaald bedrag op de creditcard van de gast, die na het uitchecken wordt teruggegeven. Dit is nodig om te compenseren in het geval dat de klant het meubilair heeft beschadigd of probeerde te verhuizen zonder te betalen voor aanvullende diensten (SPA-procedures, diner in een restaurant, enz.)
Staat de prijs per kamer of per persoon op jullie website?
Op onze site worden de verblijfskosten in Paraguay aangegeven voor de kamer als geheel, rekening houdend met het aantal personen dat je hebt opgegeven tijdens het zoeken. Houd er ook rekening mee dat de zoekresultaten geen aanvullende diensten bevatten, bijvoorbeeld accommodatie met een huisdier, het plaatsen van een extra bed, SPA-procedures, enz.
Kan de gast zelf de vloer kiezen?
Nee, de boekingssystemen hebben geen optie om de verdieping in het hotel te selecteren. De verdieping kan worden aangegeven in de wensen of notities bij de aanvraag of door rechtstreeks contact op te nemen met het hotel en de mogelijkheid aan te geven om een kamer op de gewenste verdieping te krijgen. Als u buiten het seizoen reist, wanneer de vraag naar kamers matig is, voldoen hotels aan de wensen van klanten.
Meest voorkomende hotelkamercategorieën
Accommodatietypes zijn als volgt:
Single - een eenpersoonskamer, of accommodatie voor één persoon in een tweepersoonskamer.
Double - een tweepersoonskamer met een tweepersoonsbed.
Twin - een tweepersoonskamer, maar met twee eenpersoonsbedden.
Triple - een driepersoonskamer waarin er ofwel drie eenpersoonsbedden zijn of een tweepersoonsbed in combinatie met een eenpersoonsbed. In tegenstelling tot de DBL+EXB accommodatie is er een stationaire derde slaapgelegenheid
Duplex is een kamer met twee verdiepingen.
De luxe is een kamer met luxe inrichting en interieur.
Suite - een kamer met twee kamers met hoog comfort.
Junior Suite - een semi-luxe met verbeterde indeling.
Senior Suite - een suite met een slaapkamer en een woonkamer.
Executive Suite - een kamer met twee slaapkamers.
Hoe lang wacht het hotel op de gast na het uitchecken?
Afhankelijk van het hotel dat u heeft gekozen, is dit meestal vóór 00:00 uur op de dag van aankomst in Paraguay, tenzij u een andere aankomsttijd heeft opgegeven. De incheckvoorwaarden worden altijd aangegeven in het stadium van de boeking, we raden u aan om deze in detail te lezen voordat u een betaling doet.
Wat is het verschil tussen een luxe en een suite?
De grootte van de kamer is het belangrijkste verschil, de suite zal groter zijn. Ook de indeling en inrichting zal voor de suite en voor de suite anders zijn. Op onze website vindt u een uitgebreide beschrijving en foto's van alle kamercategorieën bij het kiezen van een accommodatie-optie.
Documenten bij het inchecken
Het is verplicht om een paspoort of ander identiteitsbewijs, boekingsbevestiging of betaling voor de kamer te tonen. Voor minderjarigen is een geboorteakte vereist.
Vroeg inchecken of laat uitchecken.
Als het hotel een lage bezetting heeft, is "late checkout" mogelijk. Bij sommige hotels in Paraguay is het gratis tot 14:00 uur. Soms voor een bijbetaling van 20-50% van het dagtarief. De hoogte van het bedrag en de mogelijkheid tot late check-out dienen vooraf met de beheerder te worden afgesproken.
Vroeg inchecken is ook mogelijk onder vergelijkbare voorwaarden.
Is het mogelijk om meerdere kamers op mijn naam te boeken?
De klant kan slechts één kamer voor één naam boeken. Als het nodig is om meerdere kamers te boeken, geeft de applicatie de namen aan van de mensen die daar zullen wonen.
Wat is inbegrepen in de verblijfskosten?
De kamerprijs is inclusief accommodatie en diensten vermeld in de kamercategorie. Wanneer u online boekt, kunt u de lijst bekijken door op de naam van de kamer te klikken. In de kolom Voorwaarden wordt aangegeven of ontbijttarieven, belastingen en toeslagen die zijn vastgesteld door de overheid of de gemeente in Paraguay zijn inbegrepen. Deze informatie wordt overigens vermeld in uw bevestigingsmail (voucher).