Hoe boek je een hotel in Azerbeidzjan met Hotelhunter?
Allereerst moet de gebruiker de woonplaats aangeven en geschikte data kiezen voor een bezoek. De site toont de huidige opties. Er verschijnt een lijst met hotels op het scherm, waarna de boekingskosten voor elk hotel worden aangegeven. Wanneer u de juiste optie selecteert, zal het systeem u doorverwijzen naar de boekingssite met de beste prijs in Azerbeidzjan. Daar zal verder aan gewerkt worden. Doorgaans worden klanten doorgestuurd naar de volgende portals: Boeking, Expedia, Hotels, etc.
In de meeste gevallen kunt u uw boeking tot 24 uur voor de inchecktijd gratis annuleren. Daarnaast zijn er speciale aanbiedingen waarmee u uw boeking een uur voor de inchecktijd kunt annuleren.
Annuleringskosten kunnen van toepassing zijn als kamers met een grote korting worden geboekt. Soms kunt u voldoen aan volledig niet-restitueerbare tarieven.
Tijdens het hoogseizoen in Azerbeidzjan zijn kamers sneller uitverkocht en hotels scherpen doorgaans de boekingsvoorwaarden aan om annuleringen te verminderen. Om deze reden raden wij u aan om de annuleringsvoorwaarden zorgvuldig te lezen voordat u doorgaat met uw reservering in het hoogseizoen. Alle informatie die u nodig heeft, vindt u in het gedeelte 'Annuleringsbeleid'.
Wat is inbegrepen in de verblijfskosten?
De prijs voor de kamer is inclusief alle diensten die op de boekingssite worden vermeld. Om ze te lezen, moet u op de kamernaam klikken. Ontbijt en basisbelastingen zijn vaak inbegrepen. Dit alles is zichtbaar wanneer u op de knop "Voorwaarden" klikt. De informatie wordt gedupliceerd na bevestiging van de boeking en zal per e-mail naar u toekomen.
Ook is er in sommige steden in Azerbeidzjan een extra toeristenbelasting, die gemiddeld 0,5-1,5 euro per persoon per verblijfsdag bedraagt.
Welke documenten zijn vereist bij het inchecken?
Bij aankomst in het hotel dient de gast de beheerder een paspoort, een document ter bevestiging van de reservering en een bankkaart te tonen.
Kan de gast zelf de vloer kiezen?
Veel hotels geven de gasten geen verdiepingskeuze. U kunt uw voorkeuren aangeven in het boekingsverzoek, de hotelmanager zal proberen aan uw voorkeuren tegemoet te komen. Ook is het in sommige hotels van Azerbeidzjan mogelijk om superior kamers op bepaalde verdiepingen te kiezen, bijvoorbeeld: van de 25e tot de 30e.
De kosten van kamers in hotels zijn direct afhankelijk van de seizoensvraag. Veel hotels in Azerbeidzjan bieden echter mogelijk boekingskorting in mei 2024. Gebruik de zoekfunctie op onze website om de huidige kortingen en speciale aanbiedingen te zien. Discounthotels worden in de zoekresultaten gemarkeerd met een speciaal bord.
Waarom verschillen 5-sterrenhotels in Azerbeidzjan in kwaliteit?
De normen voor sterrenclassificatie werden in 1989 aangenomen tijdens de zitting van de Wereldtoerismeorganisatie, maar sindsdien is de levensstandaard gestegen en zijn opties die voorheen als luxe werden geclassificeerd gemeengoed geworden. Daarom halen 4-sterrenhotels vaak de achterstand op 5-sterrenhotels op het gebied van comfort. In sommige landen zijn er, naast de algemene, nationale normen voor het toekennen van sterren die adviserend van aard zijn.
Kan ik eerder/later dan de ingestelde tijd in- (uitchecken) bij het hotel?
Als het hotel een lage bezetting heeft, is "late checkout" mogelijk. Bij sommige hotels in Azerbeidzjan is het gratis tot 14:00 uur. Soms voor een bijbetaling van 20-50% van het dagtarief. De hoogte van het bedrag en de mogelijkheid tot late check-out dienen vooraf met de beheerder te worden afgesproken.
Vroeg inchecken is ook mogelijk onder vergelijkbare voorwaarden.
Heb ik een borg nodig bij het inchecken?
Meestal vereisen hotels geen borg bij het inchecken, maar in sommige gevallen kan de hoteladministratie een bepaald bedrag op uw creditcard "bevriezen", waardoor schade aan het hotel wordt gegarandeerd in het geval dat de klant zijn eigendom beschadigt of betaalt niet voor aanvullende diensten. Dit bedrag wordt teruggestort na het afrekenen.
Als u van plan bent om in een appartement te wonen, wordt u waarschijnlijk gevraagd om een borg achter te laten - dit is een gangbare praktijk bij het huren van een appartement.
Waarom is uw kamerprijs lager dan op de officiële website van het hotel?
Hotelhunter is een hotelaggregator. We vinden en vergelijken prijzen in alle boekingssystemen tegelijk, ook met de officiële prijs op de website van het hotel. En eerst laten we je de meest aantrekkelijke kortingsaanbieding zien. Via ons systeem kunt u tot 70% besparen op hotelboekingen in Azerbeidzjan.
Wat is het verschil tussen een luxe en een suite?
De belangrijkste verschillen tussen deze twee soorten kamers zijn de grootte van de kamer, de inrichting en de indeling. Bij het kiezen van accommodatie-opties op onze website, vindt u de foto's en gedetailleerde beschrijvingen van alle kamercategorieën.
Zijn de verblijfskosten aangegeven voor de hele kamer of voor 1 persoon?
De verblijfskosten worden aangegeven voor de kamer als geheel, rekening houdend met het aantal personen dat tijdens het zoeken is opgegeven. Als tijdens de zoekopdracht bijvoorbeeld 3 personen zijn aangegeven, worden in de resultaten de kosten van de hele driepersoonskamer weergegeven, als 1 persoon is aangegeven, ziet u in de resultaten de prijs van een eenpersoonskamer. Houd er rekening mee dat de zoekresultaten geen aanvullende diensten bevatten (SPA-behandelingen, extra bed, huisdier, enz.). Om een extra service te bestellen, is het beter om persoonlijk contact op te nemen met het hotel en de beschikbaarheid en kosten te verduidelijken.
Wat is een niet-restitueerbaar tarief?
Een niet-restitueerbaar tarief is een tarief waarbij een kamer tegen de laagste prijs wordt geboekt, maar een vooruitbetaling is vereist, die niet wordt gerestitueerd in geval van annulering.
Wat zijn de soorten accommodaties en waar staan ze voor?
De meest voorkomende kamercategorieën zijn:
Single (SGL) - een eenpersoonskamer of accommodatie voor één persoon in een tweepersoonskamer.
Double (DBL) - een tweepersoonskamer met een bed (dubbel).
Twin (TWN) - een tweepersoonskamer met twee bedden (2 eenpersoonsbedden).
Triple (TRPL) - een driepersoonskamer (3 eenpersoonsbedden of 1 tweepersoonsbed en 1 eenpersoonsbed).
DBL + EXB (Extra bed) - driepersoonskamer (1 tweepersoonsbed of 2 eenpersoonsbedden plus een extra eenpersoonsbed).
Duplex is een kamer met twee verdiepingen.
De luxe - een superior kamer. Verschilt van standaard kamers in groot formaat, verbeterde inrichting, uitzicht vanuit het raam.
Junior Suite - een eenkamersuite met een omheinde slaapplaats van superieur comfort. Het verschilt van De luxe in een groter gebied en luxere inrichting.
Suite - een superior kamer met twee kamers.
Senior Suite - een twee- of driekamersuite (woonkamer + 1 of 2 slaapkamers) superior kamer (superior suite). Het kan afwijken van de Suite in een groter gebied, extra services en apparatuur
Executive Suite - een suite met twee of meer slaapkamers. Kan afwijken van Senior Suite in groter gebied, extra services en uitrusting.
King Suite - "Koninklijke suite". Heeft 2 slaapkamers, een woonkamer, een vergaderruimte of een werkkamer.
Hoe lang wacht het hotel op de gast na het uitchecken?
In de meeste hotels van Azerbeidzjan worden gasten verwacht tot middernacht op de dag van aankomst, tenzij de exacte aankomsttijd is opgegeven bij het boeken